2014. október 17., péntek

"Idáig tudom a történetet"

Talán nem okozok túl nagy meglepetést, amikor azt mondom, hogy ez után a csodás, Észak-Írországban töltött esztendő után egyelőre még nem sikerül végleg elhagyni a Smaragd Szigetet, még nem. 
Így aztán az utolsó hetek azzal teltek, hogy megkíséreljem megszervezni a további életemet Belfastban, tart ameddig tart. Béreltem egy kis szobát; a véletlen és a körülmények úgy hozták, hogy egészen pontosan John és Stephen szomszédságába költöztem. Igaz, már semmi nem lesz olyan, mint előtte volt, hisz a barátaim nagy része elment és én is csak ritkán fogok bejárni a gyárba, de mégis arra jutottam, hogy adok egy esélyt a dolognak. Az elsődleges projekt természetesen a munkakeresés. Noha ez önmagában még nem jelent semmit, de hétfőn lesz is egy interjúm és, mint ilyen, életemben először angolul.

Három csodás hetet töltöttem a családommal és barátaimmal Magyarországon. Közben beiktattunk egy röpke nyaralást a cseppkőbarlangokban gazdag Lillafüreden és környékén (már amennyire lehet nyaralásról beszélni ősszel), sokat pihentem, sőt még egy rádióműsorba is ellátogattam.


A Rádió Q-n hetente elcsíphető, angol nyelvű "Talking Music with the English Guys" című zenés apropójú, némiképp angolt is tanító nem csak hasznos, de kifejezetten szórakoztató műsorában már megfordultam egyszer, mielőtt megkezdtem az önkéntes pályafutásomat. Most pedig visszahívtak élménybeszámolni. Őszintén szólva, ha meg kell ítélnem az ottani produkciómat, úgy fogalmaznék, hogy az alapján nem mondanátok meg, hogy tizenkét hónapot töltöttem külföldön (és akkor most kifejezetten a nyelvtudásomra gondolok), illetve még azt is bajosan, hogy jól ismerem a zene világát (ez már csak úgy fog bevonulni a világtörténelembe, hogy a "Springsteen-baki"), de tudjátok be a lámpaláznak és a késő esti felvételnek, kérlek. Ha valakinek mégis felcsigáztam az érdeklődését, itt tudja meghallgatni az adást. 

Amíg ismét jelentkezem, hagyok itt még valamit: Ez itt egy playlist, amelyet különböző ír zenészekből, zenekarokból állítottam össze. Sokat közülük ez alatt az egy év alatt ismertem meg. Azt egyébként mondanom sem kell, hogy már be is szereztem egy jegyet egy bizonyos decemberi koncertre (noha még azt sem tudom, hogy mi lesz velem jövő héten). De ez már egy másik történet...

Vasárnap tehát ismét repülök; Új ÍRányra fel! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése